(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NN6VMBC');

Maak kennis met de mensen

Interview

Office Assistant Esther Stolk: “Het lijkt alsof ik hier al jaren werk”

Hoe is het om na 16 jaar in een functie weer te solliciteren en bij KWA terecht te komen? Esther Stolk deed deze ervaring op en kwam begin 2022 in dienst.

“In mijn vorige baan kon ik niet meer verder groeien en ontwikkelen.  Misschien later werd gezegd, maar daar wilde ik niet op wachten. Ik werd getipt over de functie van office assistent/secretaresse bij KWA en toen ik de vacature las: dat plaatje klopt helemaal.”

Tijdens informele contacten valt je functie weg

En dus schreef Esther een motivatie, cv erbij en kreeg ze een uitnodiging voor een gesprek. Op welk moment dacht ze: ik ga ervoor? “Dat je de ruimte en tijd krijgt om jezelf te ontwikkelen. Dát triggerde mij. Er zijn mogelijkheden om je te specialiseren op wat jij leuk vindt om te doen. En ook de aandacht voor de medewerkers, de binding met collega’s die je niet zoveel ziet. Via bijeenkomsten, een fietsclubje, persoonlijke gesprekken. Er is oprechte aandacht voor elkaar. En tijdens die informele contacten valt je functie ook weg, je voelt je gelijk aan elkaar. Voor mijn gevoel, en dat van anderen, zit ik hier al jaren.”

“Het werk is en blijft ondersteuner zijn. Voor mij is daarbij de context belangrijk”, vervolgt Esther. “En ja, het was best even wennen voor zowel mij als het Support Team. Ik had voorheen een heel zelfstandige functie en vervul nu meer de teamrol en dat betekent rekening met elkaar houden.”

Hoe verloopt haar dag?

Esther haar dagen zijn gevuld met allerlei contacten en taken: “Als ik binnenkom is mijn eerste stop de koffiemachine. En vaak maak ik dan een praatje met iemand. Daarna ga ik naar de flexplekken voor secretaresses en installeer ik mezelf. Met het Support Team hebben we rond 9 uur de dagstart: wie is er die dag, wat moet er gebeuren en door wie? De dag vult zich verder met klantcontacten via de telefoon tot documenten redigeren voor de adviseurs en wat al niet meer. Ik hou onder andere  verschillende mailboxen bij én doe ook nog het directiesecretariaat.”

Belangrijk is de flexibiliteit: “We hebben binnen het team ieder een vaste thuiswerkdag en als het nodig is kun je daarmee wisselen. We hebben, behalve de dagstart, ook overleg waarin van alles aan bod komt. Iedere Office Assistent ondersteunt een team binnen KWA en we wisselen regelmatig van team. Zo leer je het hele bureau kennen én zij jou,” besluit Esther.